Arhiva noutatilor

Atenție la schemele de fraude – fiţi prudenţi!

12.06.2020

Stimați clienți,

Vă aducem la cunoștință despre intensificarea cazurilor de fraude, apariția riscurilor și amenințărilor de finanțare ilicită, asociată în special situației epidemiologice privind răspândirea COVID-19 la nivel internațional.

Astfel, în scopul obținerii datelor confidențiale ale cardurilor de plată sau a numerarului, infractorii contactează (personal, prin email sau telefonic) prezentându-se drept lucrători medicali și pretind că o rudă este bolnavă și necesită plata pentru tratament, se prezintă drept angajați ai unor organizații de caritate/organizații internaționale care oferă măști, teste și alte produse, transmit emailuri prin care solicită donații în cadrul campaniilor de colectare a fondurilor legate de COVID-19.

Securitatea datelor și resurselor dvs. financiare sunt o prioritate pentru Moldindconbank, de aceea, vă recomandăm să urmați câteva măsuri de securitate:

  • Nu dezvăluiți nimănui datele confidențiale ale cardului: număr card, data expirării, CVV, codul PIN ş.a.
  • Nu oferiți nimănui sub nici un pretext parolele de unică folosință, expediate prin SMS de către Bancă.
  • Fiți vigilenți și tratați cu suspiciune orice apel prin care vi se solicită datele personale, chiar dacă nr. de telefon seamănă cu cel al băncii.
  • Nu accesați linkuri necunoscute cu promoții deosebit de tentante și nu completați datele bancare personale pe site-uri dubioase.
  • Nu accesați link-uri din mesaje parvenite de la adrese necunoscute, inclusiv link-urile care presupun redirecționarea pe site-ul companiilor, băncilor, sistemei de plăți etc., acestea vă pot îndrepta către site-uri false, dubluri.
  • Verificați adresa URL – comercianții dubioși utilizează URL-uri similare cu paginile populare.
  • Verificați dacă conexiunea este de tip SSL (în fața adresei, este afișată sintagma „https://”).
  • Verificați istoricul companiilor care pretind că oferă servicii și echipamente medicale, a organizațiilor de binefacere care solicit donații pentru a confirma legitimitatea acestora.
  • Utilizați soluții antivirus și anti-phishing.

În cazul în care aţi devenit victima tentativelor de fraude și ați oferit datele personale, blocați imediat cardul prin Web banking sau Mobile banking sau apelaţi serviciul suport 022 548 940.

Căutare personalizată:
Serviciul suport clienți
(+373) 22 71 71 71