News archive

REGULI DE BAZĂ: Cum să îți protejezi banii din cont de escrocii care te sună

02.02.2024

Fraudele prin apel telefonic, numite ”vishing”, devin în ultima perioadă extrem de populare în Republica Moldova. Practic, săptămânal poliția anunță despre cazuri noi sau rețineri în așa scheme de înșelătorie, precum ”ruda implicată în accident”, iar rețelele de socializare sunt pline de istorii ale utilizatorilor, care povestesc că au fost contactați de așa-numiți ”polițiști” sau ”angajați ai băncii”.

Cum totuși să deosebești un apel telefonic, care îți poate goli contul în câteva minute? Moldindconbank ți-a pregătit o instrucțiune scurtă, care îți va proteja banii.

De obicei, escrocii încearcă să păcălească victima și să afle date personale, financiare sau de securitate pentru a retrage bani din cont. Pentru a câștiga încrederea, escrocul poate oferi informații elementare despre tine, pe care le poate găsi online, cum ar fi numele, prenumele și primele 4 cifre ale cardului, identice pentru toți deținătorii.

Ce poți face în cazul unui apel de la un număr suspect:

  1. 1.  Cel mai sigur ar fi să nu răspunzi, în special dacă ești apelat prin Viber, Telegram sau alte aplicații de mesagerie. ATENȚIE! Angajații băncii apelează doar de pe un număr staționar oficial.
  2. 2.  Ia datele de contact (numele, prenumele și numărul de telefon) al apelantului și spune-i că îl vei suna mai târziu, dacă ai răspuns la apel.
  3. 3.  Caută numărul de telefon al organizației de la care s-a prezentat apelantul și contacteaz-o direct. În cazul băncilor, numărul este indicat pe versoul cardului. Poliția poate fi apelată la 112.

Doina Portaru, șef adjunct al Departamentului business digital și carduri, Moldindconbank:

Facem apel către întreaga societate, pentru a face o echipă comună împotriva escrocilor. În telefonul dumneavoastră aveți o bancă întreagă și e necesar să respectați câteva reguli principale, pentru a nu oferi escrocilor acces la banii voștri. E necesar ca fiecare deținător de card să fie atent la apelurile primite de la numere necunoscute, la apelurile parvenite prin aplicații de mesagerie, precum și la mesajele recepționate prin email sau SMS. Nu comunicați nimănui parolele de unică folosință recepționate prin SMS, codul CVV de pe verso cardului și parolele de acces în aplicațiile de mobile banking”.

Moldindconbank crede cu tărie că informarea continuă este esențială, iar pentru a aduce subiectul fraudelor în prim plan a lansat campania socială ”Securitate bancară și antifraudă”. În cadrul acestei inițiative, destinate tuturor deținătorilor de carduri, indiferent de banca la care se deservesc, sunt transmise mesaje simple, pe înțelesul tuturor, dar cu un impact cât mai mare, pentru a combate acest fenomen periculos.

Fii și tu parte a campaniei noastre, informează-i pe cei dragi despre pericolele existente și metodele de protecție.

Moldindconbank – mereu alături!

Search:
Customer support
(+373) 22 71 71 71