MICB4YOU

Acum o lună, Moldindconbank a anunțat despre un lansarea unui amplu program de transformare al sistemului IT al băncii – MICB4YOU.
Într-o perioadă scurtă de timp, una dintre băncile sistemice din Republica Moldova, a reușit un upgrade profund, care a decurs impecabil. Deși MICB4YOU este încă în derulare, toate procesele se desfășoară conform planului de acțiuni și corespund strategiei băncii de a investi în tehnologii digitale. Scopul final al acestor transformări este asigurarea unui model de deservire și mai calitativ pentru clienții Moldindconbank.
Alexander Picker, Președinte al Comitetului de Conducere:
”După mii de ore de pregătiri și teste efectuate, Moldindconbank a migrat la un nou sistem informațional, care reprezintă un pas uriaș în transformarea și dezvoltarea noastră. Acest sistem ne va permite să fim mai flexibili și mai rapizi în procesarea operațiunilor și deservirea clienților, precum și va facilita dezvoltarea funcționalităților inovatoare. Sunt elementele în care investim ca să sporim încrederea clienților noștri. Vreau să aduc sincere mulțumiri echipei Moldindconbank. Sunt oamenii care au muncit enorm ca migrarea să aibă loc cu un disconfort minim pentru clienți și sunt mândru de rezultate.”
Datorită MICB4YOU, vor fi optimizate mai multe servicii și produse: deschidere mai rapidă a conturilor, transparența tarifară, mobilitatea deservirii cardului în sucursale, operațiuni procesate rapid la ghișeu etc.
Mihail Iovu, Vicepreședinte al Comitetului de conducere, responsabil de Aria IT și Operațiuni:
”Modernizarea completă a tehnologiei la nivelul Moldindconbank este un proces complex, care, la etapa inițială, nu va avea un impact imediat asupra clienților noștri. Cu toate acestea, pe termen lung, aduce numeroase beneficii și soluții noi, inclusiv opțiuni digitale, care vor fi treptat oferite clienților noștri pentru a le asigura o experiență bancară superioară. În procesul executării acestui proces de transformare, ne-am dedicat să luăm în considerare fiecare detaliu, să anticipăm situațiile posibile de risc și să luăm măsuri pentru a le preveni. Acum, cu încredere, pot afirma că am reușit acest lucru. Mulțumesc echipei noastre pentru dedicarea lor extraordinară.”
Dmytro Krepak, Vicepreședinte al Comitetului de conducere, responsabil de Aria Retail:
”Transformarea MICB4YOU este o dovadă a angajamentului nostru de a fi mereu orientați către client și de a le asigura un altfel de banking. Apreciem profund feedbackul și opiniile clienților noștri, primite în ultimele săptămâni, cu privire la modul în care putem continua cel mai bine acest upgrade, astfel încât să corespundem necesităților și așteptărilor lor. Și pentru că Moldindconbank dispune de cea mai mare rețea de sucursale din țară și, respectiv, una dintre cele mai mari echipe din sistemul bancar, ne-am concentrat și pe simplificarea și eficientizarea muncii colegilor noștri. Vreau să evidențiez contribuția echipei care a stat în spatele întregului proces, care s-a implicat pe deplin și a muncit cu dedicare. Vă mulțumim pentru încredere și loialitate. Vom continua să vă fim mereu alături.”
Migrarea la noul sistem IT s-a desfășurat în perioada 31 august – 3 septembrie 2023, iar clienții și partenerii băncii au fost informați din timp despre schimbările anunțate, prima comunicare fiind cu două săptămâni înainte de startul procesului. În acest scop a fost creată o secțiune dedicată pe site-ul Moldindconbank - MICB4YOU.
Despre Moldindconbank
Moldindconbank este o bancă sistemică, care deține cea mai vastă rețea de unități bancare din Republica Moldova - 70 de sucursale, 88 de agenții și 262 de ATM-uri. Banca rămâne lider incontestabil pe piața cardurilor și pe segmentul creditelor imobiliare.
Moldindconbank – mereu alături!
Update 11.09.2023
Dear customers and partners,
Thanks to your trust, we successfully launched the MICB4YOU transformation and digitalization program and we proved, once again, that together we can achieve the highest performances.
The bank's team has put in great efforts to provide you with an optimal experience, which you will be able to appreciate starting from September.
The optimization of services and products means: faster opened of accounts, fee transparency, mobility of card servicing in branches, quickly processed operations at the counter and many others.
Thank you for your trust and understanding.
Update 31.08.2023

Dear client,
We are thrilled to share some exciting news with you – a major software transformation has been launched by Moldindconbank! We call it MICB4YOU because we planned it based on your expectations and necessities. This upgrade is designed to enhance your banking experience and bring a range of new features and improvements to our services.
We understand that change can sometimes be accompanied by questions. Our dedicated support team is available to assist you with any inquiries you may have. Feel free to reach out to our customer support at 022 548 940, also you can access the latest updated information on our web page www.micb.md, by clicking the MICB4YOU button and on our official Facebook page.
We value your loyalty and trust in Moldindconbank. This software upgrade is a reflection of our commitment to providing you with the best banking experience possible. We believe that these enhancements will provide you with more convenient and secure ways of managing your finances.
Thank you for choosing us as your banking partner. We look forward to continue to offer you the high-quality services that you deserve.

Update 23.08.2023

Dear client,
We remind you that we will soon launch the new IT system – MICB4YOU, designed to improve our banking services.
During the transformation, you will still be able to use bank card payments in stores, cash withdrawals and deposits at all ATMs, P2P transfers and much more.
We assure you that the best experts are working on this transformation, however, taking into account the complexity of the migration to the new system, which will take place from August 31, 2023 to September 3, 2023, some services will be totally or partially unavailable.
You can find out the status of each service 24/7, in the table below.
We sincerely thank you for your understanding and apologize for any inconvenience.
MICB4YOU - General Information
Dear client and partner,
We are excited to announce a significant enhancement to our banking services that will bring even greater convenience and efficiency to your banking experience. In two weeks, Moldindconbank will be launching a state-of-the-art IT system - MICB4YOU, that is designed to elevate our service quality and meet your evolving financial needs more effectively.
MICB4YOU represents a substantial investment in modernizing our technology infrastructure, which will allow us to provide you with a next level banking experience. With improved features and capabilities, we aim to offer you a wider range of banking services accessible at your fingertips, anytime and anywhere.
As we embark on this exciting journey towards a more advanced banking experience, we want to be transparent about the process. During the transition period, it is possible that you may encounter some operational difficulties or minor disruptions while using our banking services. We assure you that our dedicated team will be working around the clock to minimize any inconvenience you might experience.
To ensure a smooth transition to MICB4YOU, we recommend that you take note of the following:
- 1. Prepare for Potential Delays: While we are making every effort to keep disruptions to a minimum, there might be instances where certain services might experience temporary delays. We apologize in advance for any inconvenience this might cause and appreciate your patience.
- 2. Temporary Service Interruptions: During the system upgrade, there might be brief periods of service interruptions. We advise you to plan your banking activities accordingly and consider performing critical transactions before the system upgrade begins.
- 3. Updated Communication Channels: Throughout the transition period, we will keep you informed about the progress of the system upgrade through our official communication channels. Please ensure your contact information is up to date to receive timely notifications.
- 4. Customer Support: Our dedicated customer support team will be available to assist you with any questions or concerns you might have during this period. You can access our web site: www.micb.md by clicking on the MICB4YOU button to see the status for each service. Don't hesitate to reach out to us via our call - center.
We genuinely appreciate your trust in Moldindconbank and your continued loyalty. MICB4YOU upgrade is a testament to our commitment to providing you with the best banking experience possible. We are confident that the improvements it brings will be well worth any temporary inconveniences you might encounter.
Thank you for being a valued member of the Moldindconbank family. We look forward to serving you with even greater efficiency and convenience in the days ahead.